Brev:
Antallet og tidspunkter for flasker
18. juli 2019
Alder:
9 mdr.
Antallet og tidspunkter for flasker
Hej Helen
Tak for dit fine svar på mit spørgsmål "Uro om natten". Det giver god mening, at det er seperationsangsten, der spiller ind lige for tiden. Vi må skiftes til at sove hos hende lidt tid endnu - det giver nok pt. den bedste søvn for os alle.
Jeg spurgte lidt ind til antallet og tidspunktet for flasker, men må vist hellere uddybe. Tilde får lige for tiden flaske til middagsluren, men drikker ofte kun mellem 50-100 ml, fordi hun spiser ret meget rugbrød blot en times tid inden.
Vi har i en lang periode givet hende flaske ved 19-tiden, når hun skulle puttes. Derefter fik hun drømmeflasken, når hun efterspurgte den, og det var ofte først ved 1-2 tiden. Derfor er vi begyndt at droppe flasken kl. 19, og istedet give drømmeflasken kl. 22, når jeg gerne vil i seng. Hun spiser igen en del til aftensmad, så hun drak simpelthen så lidt kl. 22, at hun hurtigt vågnede igen. Det fungerer okay for os nu, da hun nu drikker cirka 150 ml. kl. 22.
Hun vågner ret konsekvent mellem 4.30 og 5 hver morgen, og der giver jeg så en flaske, så vi kan sove 1-2 timer længere. (Drikker cirka 50-100 ml.) Kl. 6.30-7 får hun havregrød hver morgen, og den spiser hun egentlig også fint af.
Jeg vil naturligvis gerne imødekomme snarlig opstart i vuggestuen, og du foreslår at vi dropper flasken tidlig morgen. Jeg har i princippet ikke noget problem med, at stå meget tidligt op, men Tilde er bare så træt om morgenen, så hun plejer allerede at være klar til at blive puttet igen efter 2-2,5 time max. Det er jo allerede ved 7-7.30 tiden, og der vil hun jo først vil afleveret i vuggestuen. Jeg formoder ikke, at de putter hende så tidligt.
Jeg kan godt se, at hun ikke helt får 400 ml. i døgnet, og det er selvfølgelig ikke helt optimalt.
Ja - jeg mangler nok lidt løsningen på, hvordan vi kommer op på de 400 ml. og om vores rytme virker helt fjollet? Tror jeg har været så fokuseret på at få hende godt i gang med faste måltider, at jeg måske har glemt mælken lidt.
Ved vuggestuestart kunne hun måske få en flaske til middag (hvis de altså vil give det i vuggestuen), om eftermiddagen og sen aften (kl. 22).
Håber du kan finde hoved og hale i spørgsmålene.. :-)
De bedste hilsner
Tildes mor