Antallet og tidspunkter for flasker

18. juli 2019

Alder:
9 mdr.

Antallet og tidspunkter for flasker

Hej Helen

Tak for dit fine svar på mit spørgsmål "Uro om natten". Det giver god mening, at det er seperationsangsten, der spiller ind lige for tiden. Vi må skiftes til at sove hos hende lidt tid endnu - det giver nok pt. den bedste søvn for os alle.

Jeg spurgte lidt ind til antallet og tidspunktet for flasker, men må vist hellere uddybe. Tilde får lige for tiden flaske til middagsluren, men drikker ofte kun mellem 50-100 ml, fordi hun spiser ret meget rugbrød blot en times tid inden.

Vi har i en lang periode givet hende flaske ved 19-tiden, når hun skulle puttes. Derefter fik hun drømmeflasken, når hun efterspurgte den, og det var ofte først ved 1-2 tiden. Derfor er vi begyndt at droppe flasken kl. 19, og istedet give drømmeflasken kl. 22, når jeg gerne vil i seng. Hun spiser igen en del til aftensmad, så hun drak simpelthen så lidt kl. 22, at hun hurtigt vågnede igen. Det fungerer okay for os nu, da hun nu drikker cirka 150 ml. kl. 22.

Hun vågner ret konsekvent mellem 4.30 og 5 hver morgen, og der giver jeg så en flaske, så vi kan sove 1-2 timer længere. (Drikker cirka 50-100 ...

Annonce

... ml.) Kl. 6.30-7 får hun havregrød hver morgen, og den spiser hun egentlig også fint af.

Jeg vil naturligvis gerne imødekomme snarlig opstart i vuggestuen, og du foreslår at vi dropper flasken tidlig morgen. Jeg har i princippet ikke noget problem med, at stå meget tidligt op, men Tilde er bare så træt om morgenen, så hun plejer allerede at være klar til at blive puttet igen efter 2-2,5 time max. Det er jo allerede ved 7-7.30 tiden, og der vil hun jo først vil afleveret i vuggestuen. Jeg formoder ikke, at de putter hende så tidligt.

Jeg kan godt se, at hun ikke helt får 400 ml. i døgnet, og det er selvfølgelig ikke helt optimalt.

Ja - jeg mangler nok lidt løsningen på, hvordan vi kommer op på de 400 ml. og om vores rytme virker helt fjollet? Tror jeg har været så fokuseret på at få hende godt i gang med faste måltider, at jeg måske har glemt mælken lidt.

Ved vuggestuestart kunne hun måske få en flaske til middag (hvis de altså vil give det i vuggestuen), om eftermiddagen og sen aften (kl. 22).

Håber du kan finde hoved og hale i spørgsmålene.. :-)

De bedste hilsner
Tildes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor